Kjøpsvilkår

1. Partene

Selger:

Firmanavn: LIXUAN MENG

Merkenavn: MIAO

Organisasjonsnummer: 915630944MVA

Postadresse: Nordstien 18, 6411

Telefon: (0047) 48339495 (Mandag – fredag: 08:00 – 16:00)

Epost: post@miao.no 

Selger blir i det følgende benevnt ”vi” eller ”oss”.

Kjøper:

Kjøper er oppgitt som den som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen og benevnes ”du”, ”deg”, ”din” eller ”ditt”.”

2. Opplysninger gitt i nettbutikken

Bilder vi bruker i nettbutikken er illustrative og det kan forekomme avvik fra varens faktiske utseende. 

Vi søker alltid å gi våre kunder korrekt informasjon om våre produkter, men vi tar allikevel forbehold om at skrive- og/eller trykkfeil kan forekomme på en slik måte at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, markedsføring eller annen måte.

3. Priser

Alle priser som er oppgitt i nettbutikken er inkludert merverdiavgift. Det er ingen skjulte kostnader hos oss, og prisen som oppgis ved utsjekk i kassen inkluderer merverdiavgift, samt eventuelle fakturagebyr og fraktkostnader. De ulike elementene er spesifisert i kassen som produktkostnad, merverdiavgift, frakt og fakturagebyr. Dersom du bor på Svalbard, Jan Mayen eller annen norsk kontinentalsokkel ber vi deg ta kontakt og bestille direkte med oss på e-post: post@miao.no for kjøp uten merverdiavgift.

Vi tar forbehold om prisendringer og prisfeil på våre produkter.

Merk at tilbud gjelder så langt lageret rekker og innenfor de tidsrammer som det informeres om i vår markedsføring.

Vi tar forbehold om feil i vår lagerbeholdning. Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi sende varene vi har på lager og kreditere manglende vare, eventuelt slette bestilling.

Rabattkoder gjelder alltid for ordinære varer og ikke på allerede nedsatte varer. Enkelte rabattkoder er av personlig art og vi forbeholder oss retten til å avvise eventuelle salg og deaktivere rabattkoder dersom vi mistenker misbruk. Det er maksimalt tillatt én rabattkode per ordre.

Ved spesielle tilbud som har et krav for å få med en vare på kjøpet, må disse kravene være opprettholdt. Om du returnerer varer som gjør at kravet ikke opprettholdes, vil vi belaste deg for produktes ordinære verdi. 

4. Betaling

Hos oss kan du velge:

  1. Vipps – Superrask, enkel og sikker betaling. Du behøver ikke og fylle ut fødselsdato, kortnummer eller sikkerhetskode.
  2. Klarna Faktura 14 dager er standard betalingsmetode, og velges automatisk ved klikk på «fullfør kjøp». 
  3. Faktura med delbetaling. Faktura sendes per e-post. Med delbetaling kan du delbetale ordresummen med månedlige tilsendte fakturaer.Du kan når som helst innfri hele ordresummer på faktura uten ekstrakostnader. 
  4. Kortbetaling via Klarna. Kortbetaling velges på siden etter å ha klikket på «fullfør kjøp».
  5. MIAO Faktura – 14 dagers betalingsfrist. Skulle du oppleve problemer med våre betalingsløsninger kan du bestille produkter via vår e-post: post@miao.no. Vi sender deg da en faktura sammen med bestillingen din. Det er ingen fakturagebyr og man har 14 dagers betalingsfrist. (Potensielle bedriftskunder og samarbeidspartnere oppfordres til å bruke dette alternativet og ta kontakt via e-post)

Hvis du oppdager feil ved faktura/betaling, vennligst ta kontakt med oss på e-post: post@miao.no.

5. Leveringsmetoder

Hos oss kan du velge mellom ulike fraktmetoder.

1. Fri Frakt:  Pakken blir sendt rett i din postkasse, og er den for stor så vil den bli sendt til nærmeste postkontor. Du vil da motta en hentelapp per post eller varsling på SMS 

2. Hentes hos Posten: 100,-

3. Hjemlevering fra kl 1700 til kl 2100: 150,-

6.Levering og forsinkelse

Det er kjøperens ansvar å sørge for at den adressen som blir oppgitt ved bestillingen er korrekt.

Vi gjør vårt aller beste for å levere så raskt som mulig til enhver tid. Vi baserer vår leveringstid på de gjeldende frister hos Posten/Bring, noe som normalt er 1-3 virkedager avhengig av hvilken tid på døgnet bestillingen gjøres,

og om varene er på lager. Kunden vil få beskjed når varene er utsendt. Det kan forekomme perioder med lengre leveringstid i forbindelse med ferieavvikling, ferdigstillelse av nye kolleksjoner m.m., men dette vil det da bli opplyst om på våre nettsider.

Vi gjør oppmerksom på at vi tar forbehold om forsinkelser i perioder med stor pågang hos MIAO eller Posten/Bring. Maksimal leveringstid er 2 uker fra bestillingen din ble utført. Dersom din bestilling ikke har blitt levert innen den tid, har du som kunde rett til å heve kjøpet uten noen kostnad, dersom ikke annet er avtalt. 

Hvis du ikke har mottatt din pakke innen 4 uker, er du som kunde ansvarlig for å gi oss beskjed innen 4 uker etter din bestilling. Din bestilling vil anses som levert etter dette tidspunkt.

Risikoen for varen går over på kjøper når den, eller dens representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6. Selgeren har ansvaret for varen frem til den er levert til kjøperen.

På samme måte som det er vårt ansvar at pakken kommer frem til deg, er det ditt ansvar som kunde at pakken kommer frem til oss når du returner varen(e). Om du velger sporingspakke er du helt sikker på at den ikke forsvinner. Om du velger en rimeligere variant uten sporing har du mindre kontroll på hvor pakken din er.

7.Undersøkelse av produktene

Når du mottar produktet anbefaler vi at du straks undersøker om det er i samsvar med bestillingen din, om det er blitt skadet under transporten eller om det ellers har mangler. Hvis produktet ikke samsvarer med bestillingen din, eller har mangler, må du melde fra til oss så snart som mulig.

8.Angrerett (last ned Angrerettskjema)

Vi følger Angrerettloven. Det betyr at du har ubetinget angrerett innen 14 dager etter at du har mottatt produktet. Om den 14. dagen havner på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges den til neste virkedag. Pakken skal deretter sendes oss innen 14 dager. Om den 14. dagen havner på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges den til neste virkedag.

Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten må du gi oss beskjed om dette innen 14 dager etter at du har mottatt produktet. Om fristen er utgått vil varen(e) returneres til kunde med et fraktgbyr på 79 kroner.

Returfrakt betales av kunden. Merk at angreretten gjelder kun for forbruker og ikke bedriftskunder.

Hvis du hever hele kjøpet vil du få tilbakebetalt varenes verdi, innen 14 dager etter at vi har mottatt og behandlet din retur. Du vil få en epost når din retur er ferdigbehandlet. Hvis du betalt med kort, vil beløpet tilbakeføres direkte til det samme kortet du benyttet ved kjøp.

Hvis du skal returnere hele- eller deler av din ordre og har valgt faktura som betalingsmåte, kan du selv utsette forfallsdato kostnadsfritt på www.klarna.no. Om det ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før din retur er mottatt og behandlet. Purregebyrer påløper kunder, og kunden står selv ansvarlig for å utsette forfallsdato hos Klarna. Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på e-post: info@klarna.no

Vi oppdaterer fakturaen så snart vi har behandlet din retur. Har du allerede betalt fakturaen din, vil vi ta kontakt med deg for å få ditt kontonummer slik at vi får sørget for tilbakebetaling.

Bytte og retur tar ofte opp til 3 uker fra du har sendt varen i retur. Angrerettskjema sendes som link i ordrebekreftelsen eller du kan laste det ned på våre nettsider.

Angrettskjema må leveres sammen med returnert pakke, dette kan leveres per e-post til: post@miao.no.

Ubrukte varer

For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur/angrerett, skal varen sendes  tilbake i samme stand som da du mottok den. Det vil si i orginalemballasje, med alle merkelapper hengende på, uten lukt eller merker.  Varen kan ikke ha blitt vasket eller brukt.

Dersom orginalemballasjen er ødelagt vil varen anses som brukt. 

Dersom du returnerer en brukt vare, vurderer vi varens verdireduksjon, og tilbakebetaler varens brukte verdi. En vare uten orginalemballasje, merkelapper, som er vasket, eller med lukt/merker vil anses som brukt og hele beløpet vil ikke være kvalifisert for tilbakebetaling.

Bytte

Bytte gjelder kun vare i annen farge. Ved bytte skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den – det vil si i orginalemballasje, med alle merkelapper på, uten lukt eller merker. Varen kan ikke ha blitt vasket eller brukt.

Om disse krav ikke oppfylles vil varen(e) bli returnert til kunde med et fraktgebyr på 79 kroner.

9. Reklamasjon ved mangel ved varen og frist for å melde krav (Fyll ut Reklamasjonsskjema)

Vi følger Forbrukerkjøpsloven. Det betyr at dersom et produkt, eller flere produkter, som du har bestilt hos oss har feil eller mangler kan du enten kreve omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet.

Hvis det er en mangel/feil med varen har du som kunde reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Det forutsetter at du som kunde gir beskjed til oss innen rimelig tid. Vi anbefaler at du tar kontakt med oss, for å videre dokumentere hva som er problemet med varen. Vi krever da nærbilder, samt et oversiktsbilde av varens mangler.

Vær oppmerksom på at dersom varen er brukt unormalt mye eller ikke til egnet bruk, faller reklamasjonsretten på 2 år bort.

Dersom vi har pakket feil vare er det viktig du gir oss beskjed innen 14 dager etter varen er mottatt. Da vil vi betale returkostnaden og sende riktig vare – gitt at den fremdeles er på lager. Vi tar forbehold om at varer kan være utsolgt.

Det er viktig at du har kvittering på ditt kjøp. Om du har gjeldende ordrenummer for reklamasjonen, vil det være bevis nok for oss om at varen er handlet i vår butikk.

Reklamasjonskjema fylles ut digitalt på våre nettsider ved å følge lenke: Reklamasjonsskjema

10. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikke- forskuddsbetalte uavhentede varer.

Oppfyllelse: Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.

Heving: Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan selgeren heve avtalen. Selgeren kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt. Selgeren kan også heve kjøpet dersom kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selgeren har fastsatt. Selgeren kan likevel ikke heve mens tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller hun ikke vil betale.

Erstatning: Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens § 46.

Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr: Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling.9 Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav.

Gebyr ved uavhentede varer: Dersom kjøperen unnlater å hente bestilte varer, belaster MIAO kjøper med et gebyr, dvs retur- og ekspedisjonskostnader (kr 199,-) samt påløpte renter og gebyr ved fakturakjøp. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.

11. Garanti

Garanti som gis av selgeren, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 6 og 8.

12. Registrering av informasjon

Opplysninger om kunder registreres kun i forbindelse med salg. Informasjonen du oppgir er konfidensiell og ingen informasjon sendes videre eller selges til tredje part. Registrerer du deg som mottaker av nyhetsbrev i handleprosessen vil kun ditt navn og epostadressen du oppgir brukes til dette formålet. MIAO lagrer ingen opplysninger om kredittkort.  
 

13. Alder

Du må være over 15 år for å utføre en handel hos oss. Handler du med faktura eller delbetaling er aldersgrensen 18 år.

14.Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøper har sendt sin bestilling til selger. Ved å bestille har kjøper akseptert våre kjøpsvilkår. Merk at kjøpsvilkår kan endres, så vi anbefaler kjøper å lese gjennom dem hver gang denne handler hos oss.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil. Eksempelvis dersom et produkt ikke har noen pris.

15.Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. Punkt 6 og 8. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerådet for mekling.