Kjøpsvilkår

1. Partene

Selger:

Firmanavn: MIAO AS

Merkenavn: MIAO

Organisasjonsnummer: 924462760MVA

Postadresse: Nordstien 18, 6411

Telefon: (0047) 48339495 (Mandag – fredag: 08:00 – 16:00)

Epost: post@miao.no 

Selger blir i det følgende benevnt ”vi” eller ”oss”.

Kjøper:

Kjøper er oppgitt som den som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen og benevnes ”du”, ”deg”, ”din” eller ”ditt”.”

2. Opplysninger gitt i nettbutikken

Bilder vi bruker i nettbutikken er illustrative og det kan forekomme avvik fra varens faktiske utseende. 

Vi søker alltid å gi våre kunder korrekt informasjon om våre produkter, men vi tar allikevel forbehold om at skrive- og/eller trykkfeil kan forekomme på en slik måte at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, markedsføring eller annen måte.

3. Priser

Alle priser som er oppgitt i nettbutikken er inkludert merverdiavgift. Det er ingen skjulte kostnader hos oss, og prisen som oppgis ved utsjekk i kassen inkluderer merverdiavgift, samt eventuelle fakturagebyr og fraktkostnader. De ulike elementene er spesifisert i kassen som produktkostnad, merverdiavgift, frakt og fakturagebyr. Dersom du bor på Svalbard, Jan Mayen eller annen norsk kontinentalsokkel ber vi deg ta kontakt og bestille direkte med oss på e-post: post@miao.no for kjøp uten merverdiavgift.

Vi tar forbehold om prisendringer og prisfeil på våre produkter.

Merk at tilbud gjelder så langt lageret rekker og innenfor de tidsrammer som det informeres om i vår markedsføring.

Vi tar forbehold om feil i vår lagerbeholdning. Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi sende varene vi har på lager og kreditere manglende vare, eventuelt slette bestilling.

Rabattkoder gjelder alltid for ordinære varer og ikke på allerede nedsatte varer. Enkelte rabattkoder er av personlig art og vi forbeholder oss retten til å avvise eventuelle salg og deaktivere rabattkoder dersom vi mistenker misbruk. Det er maksimalt tillatt én rabattkode per ordre.

Ved spesielle tilbud som har et krav for å få med en vare på kjøpet, må disse kravene være opprettholdt. Om du returnerer varer som gjør at kravet ikke opprettholdes, vil vi belaste deg for produktes ordinære verdi. 

4. Betaling

Du kan velge mellom ulike trygge og sikre betalingsmetoder hos oss:

  1. Vipps – Superrask, enkel og sikker betaling. Du behøver ikke og fylle ut fødselsdato, kortnummer eller sikkerhetskode.
  2. Klarna Faktura 14 dager er standard betalingsmetode, og velges automatisk ved klikk på «fullfør kjøp».  Faktura sendes per e-post.
  3. Faktura med delbetaling. Med delbetaling kan du delbetale ordresummen med månedlige tilsendte fakturaer.Du kan når som helst innfri hele ordresummer på faktura uten ekstrakostnader. 
  4. Kortbetaling via Klarna. Kortbetaling velges på siden etter å ha klikket på «fullfør kjøp».
  5. MIAO Faktura – 14 dagers betalingsfrist. Skulle du oppleve problemer med våre betalingsløsninger kan du bestille produkter via vår e-post: post@miao.no. Vi sender deg da en faktura sammen med bestillingen din. Det er ingen fakturagebyr og man har 14 dagers betalingsfrist. (Potensielle bedriftskunder og samarbeidspartnere oppfordres til å bruke dette alternativet og ta kontakt via e-post)

Hvis du oppdager feil ved faktura/betaling, vennligst ta kontakt med oss på e-post: post@miao.no.

5. Leveringsmetoder

Du kan velge mellom ulike fraktmetoder hos oss:

1. Fri Frakt:  Pakken blir sendt rett i din postkasse, og er den for stor så vil den bli sendt til nærmeste postkontor. Du vil da motta en hentelapp per post eller varsling på SMS 

2. Hentes hos Posten: 100,-

3. Hjemlevering fra kl 1700 til kl 2100: 150,-

6.Levering og forsinkelse

Det er kjøperens ansvar å sørge for at den adressen som blir oppgitt ved bestillingen er korrekt.

Vi gjør vårt aller beste for å levere så raskt som mulig til enhver tid. Vi baserer vår leveringstid på de gjeldende frister hos Posten/Bring, noe som normalt er 1-3 virkedager avhengig av hvilken tid på døgnet bestillingen gjøres,

og om varene er på lager. Kunden vil få beskjed når varene er utsendt. Det kan forekomme perioder med lengre leveringstid i forbindelse med ferieavvikling, ferdigstillelse av nye kolleksjoner m.m., men dette vil det da bli opplyst om på våre nettsider.

Vi gjør oppmerksom på at vi tar forbehold om forsinkelser i perioder med stor pågang hos MIAO eller Posten/Bring. Maksimal leveringstid er 2 uker fra bestillingen din ble utført. Dersom din bestilling ikke har blitt levert innen den tid, har du som kunde rett til å heve kjøpet uten noen kostnad, dersom ikke annet er avtalt. 

Hvis du ikke har mottatt din pakke innen 4 uker, er du som kunde ansvarlig for å gi oss beskjed innen 4 uker etter din bestilling. Din bestilling vil anses som levert etter dette tidspunkt.

Risikoen for varen går over på kjøper når den, eller dens representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6. Selgeren har ansvaret for varen frem til den er levert til kjøperen.

På samme måte som det er vårt ansvar at pakken kommer frem til deg, er det ditt ansvar som kunde at pakken kommer frem til oss når du returner varen(e). Om du velger sporingspakke er du helt sikker på at den ikke forsvinner. Om du velger en rimeligere variant uten sporing har du mindre kontroll på hvor pakken din er.

7.Undersøkelse av produktene

Når du mottar produktet anbefaler vi at du straks undersøker om det er i samsvar med bestillingen din, om det er blitt skadet under transporten eller om det ellers har mangler. Hvis produktet ikke samsvarer med bestillingen din, eller har mangler, må du melde fra til oss så snart som mulig.

8.Angrerett (last ned Angrerettskjema)

Vi følger Angrerettloven. Det betyr at du har ubetinget angrerett innen 14 dager etter at du har mottatt produktet. Om den 14. dagen havner på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges den til neste virkedag. Pakken skal deretter sendes oss innen 14 dager. Om den 14. dagen havner på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges den til neste virkedag.

Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten må du gi oss beskjed om dette innen 14 dager etter at du har mottatt produktet. Om fristen er utgått vil varen(e) returneres til kunde med et fraktgbyr på 199 kroner.

Returfrakt betales av kunden. Merk at angreretten gjelder kun for forbruker og ikke bedriftskunder.

Hvis du hever hele kjøpet vil du få tilbakebetalt varenes verdi, innen 14 dager etter at vi har mottatt og behandlet din retur. Du vil få en epost når din retur er ferdigbehandlet. Hvis du betalt med kort, vil beløpet tilbakeføres direkte til det samme kortet du benyttet ved kjøp.

Hvis du skal returnere hele- eller deler av din ordre og har valgt faktura som betalingsmåte, kan du selv utsette forfallsdato kostnadsfritt på www.klarna.no. Om det ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før din retur er mottatt og behandlet. Purregebyrer påløper kunder, og kunden står selv ansvarlig for å utsette forfallsdato hos Klarna. Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på e-post: info@klarna.no

Vi oppdaterer fakturaen så snart vi har behandlet din retur. Har du allerede betalt fakturaen din, vil vi ta kontakt med deg for å få ditt kontonummer slik at vi får sørget for tilbakebetaling.

Bytte og retur tar ofte opp til 3 uker fra du har sendt varen i retur. Angrerettskjema sendes som link i ordrebekreftelsen eller du kan laste det ned på våre nettsider.

Angrettskjema må leveres sammen med returnert pakke, dette kan leveres per e-post til: post@miao.no.

Ubrukte varer

For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur/angrerett, skal varen sendes  tilbake i samme stand som da du mottok den. Det vil si i orginalemballasje, med alle merkelapper hengende på, uten lukt eller merker.  Varen kan ikke ha blitt vasket eller brukt.

Dersom orginalemballasjen er ødelagt vil varen anses som brukt. 

Dersom du returnerer en brukt vare, vurderer vi varens verdireduksjon, og tilbakebetaler varens brukte verdi. En vare uten orginalemballasje, merkelapper, som er vasket, eller med lukt/merker vil anses som brukt og hele beløpet vil ikke være kvalifisert for tilbakebetaling.

Bytte

Bytte gjelder kun vare i annen farge. Ved bytte skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den – det vil si i orginalemballasje, med alle merkelapper på, uten lukt eller merker. Varen kan ikke ha blitt vasket eller brukt.

Om disse krav ikke oppfylles vil varen(e) bli returnert til kunde med et fraktgebyr på 199 kroner.

9. Reklamasjon ved mangel ved varen og frist for å melde krav (Fyll ut Reklamasjonsskjema)

Vi følger Forbrukerkjøpsloven. Det betyr at dersom et produkt, eller flere produkter, som du har bestilt hos oss har feil eller mangler kan du enten kreve omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet.

Hvis det er en mangel/feil med varen har du som kunde reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Det forutsetter at du som kunde gir beskjed til oss innen rimelig tid. Vi anbefaler at du tar kontakt med oss, for å videre dokumentere hva som er problemet med varen. Vi krever da nærbilder, samt et oversiktsbilde av varens mangler.

Vær oppmerksom på at dersom varen er brukt unormalt mye eller ikke til egnet bruk, faller reklamasjonsretten på 2 år bort.

Dersom vi har pakket feil vare er det viktig du gir oss beskjed innen 14 dager etter varen er mottatt. Da vil vi betale returkostnaden og sende riktig vare – gitt at den fremdeles er på lager. Vi tar forbehold om at varer kan være utsolgt.

Det er viktig at du har kvittering på ditt kjøp. Om du har gjeldende ordrenummer for reklamasjonen, vil det være bevis nok for oss om at varen er handlet i vår butikk.

Reklamasjonskjema fylles ut digitalt på våre nettsider ved å følge lenke: Reklamasjonsskjema

10. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikke- forskuddsbetalte uavhentede varer.

Oppfyllelse: Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.

Heving: Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan selgeren heve avtalen. Selgeren kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt. Selgeren kan også heve kjøpet dersom kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selgeren har fastsatt. Selgeren kan likevel ikke heve mens tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller hun ikke vil betale.

Erstatning: Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens § 46.

Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr: Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling.9 Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav.

Gebyr ved uavhentede varer: Dersom kjøperen unnlater å hente bestilte varer, belaster MIAO kjøper med et gebyr, dvs retur- og ekspedisjonskostnader (kr 199,-) samt påløpte renter og gebyr ved fakturakjøp. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.

11. Garanti

Garanti som gis av selgeren, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 6 og 8.

12. Registrering av informasjon

Opplysninger om kunder registreres kun i forbindelse med salg. Informasjonen du oppgir er konfidensiell og ingen informasjon sendes videre eller selges til tredje part. Registrerer du deg som mottaker av nyhetsbrev i handleprosessen vil kun ditt navn og epostadressen du oppgir brukes til dette formålet. MIAO lagrer ingen opplysninger om kredittkort.  
 

13. Alder

Du må være over 15 år for å utføre en handel hos oss. Handler du med faktura eller delbetaling er aldersgrensen 18 år.

14.Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøper har sendt sin bestilling til selger. Ved å bestille har kjøper akseptert våre kjøpsvilkår. Merk at kjøpsvilkår kan endres, så vi anbefaler kjøper å lese gjennom dem hver gang denne handler hos oss.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil. Eksempelvis dersom et produkt ikke har noen pris.

15.Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. Punkt 6 og 8. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerådet for mekling.

1. Partene

Selger:

Firmanavn: MIAO AS

Merkenavn: MIAO

Organisasjonsnummer: 924462760 MVA

Post/ firmaadresse: Nordstien 18, 6411 MOLDE

Telefon: (0047) 48339495 (Mandag – fredag: 08:00 – 16:00)

Epost: post@miao.no 

Selger:

Selger blir i det følgende benevnt ”MIAO AS”, ”vi” eller ”oss”.

Kjøper:

Kjøper er oppgitt som foretar bestillingen, og betegnes i den følgende som kjøper/kjøperen, og blir i det følgende benevnt ”kunde”,  ”du”, ”deg”, ”din” eller ”ditt”.”

2. Opplysninger gitt i nettbutikken

Bilder vi bruker i nettbutikken er illustrative og det kan forekomme avvik fra varens faktiske utseende. 

Vi tilstreber å gi våre kunder korrekt informasjon om våre produkter, men vi tar allikevel forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme på en slik måte at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller annen måte.

Kjøpsvilkår kan endre seg. Vi anbefaler at kunden leser kjøpsvilkårene hver gang man handler.

3. Priser

Alle priser i nettbutikken er inkludert merverdiavgift.  Prisen som oppgis ved kjøpsøyeblikket inkluderer merverdiavgift og fraktkostnader, ingen andre kostnader eller gebyrer vil påløpe uten at det er avtalt med kunden på forhånd. De forskjellige kostnadene er spesifisert i kassen.

Dersom du bor på Svalbard, Jan Mayen eller annen norsk kontinentalsokkel ber vi deg ta kontakt og bestille direkte med oss på e-post: post@miao.no for kjøp uten merverdiavgift.

Vi tar forbehold om prisendringer og prisfeil på våre produkter.

Ved tilbud og kampanjer vil disse gjelde så langt lageret rekker og det tidsrom det informeres om i markedsføringen.

Vi tar forbehold om feil i opplysninger om vår lagerbeholdning. Dersom varene du har bestilt ikke er på lager for øyeblikket, vil vi kontakte deg for å få avklart om du ønsker å få tilsendt de varer i bestillingen din vi har på lager eller få hele/deler av bestillingen kanselert og betaling refundert.

Rabattkoder kan ikke brukes på allerede nedsatte varer, de gjelder kun for ordinære priser. Ved mistanke om misbruk av rabattkoder forbeholder vi oss retten til å deaktivere disse, samt avvise salg. Man kan kun bruke en rabattkode per ordre.

Dersom et tilbud forutsetter kjøp av andre varer, for eksempel 2 for 1, vil retur av deler av bestillingen kunne føre til at du blir belastet for ordinær pris.

4. Betaling

Hos oss kan du velge mellom følgende betalingsmetoder:

  1. Vipps – Enkel, rask og sikker betaling.
  2. Klarna Faktura – 14 dager er standard betalingsmetode, og velges automatisk ved klikk på «fullfør kjøp». Faktura sendes per e-post, eller du kan finne den på din Klarna app.
  3. Faktura med delbetaling. Faktura sendes per e-post. Med delbetaling kan du delbetale ordresummen med månedlige tilsendte fakturaer. Du kan når som helst innfri hele ordresummer på faktura uten ekstrakostnader. 
  4. Kortbetaling via Klarna. Kortbetaling velges på siden etter å ha klikket på «fullfør kjøp».
  5. MIAO Faktura – 14 dagers betalingsfrist. Skulle du oppleve problemer med våre betalingsløsninger kan du bestille produkter via vår e-post: post@miao.no. Vi sender deg da en faktura sammen med bestillingen din. Det er ingen fakturagebyr og man har 14 dagers betalingsfrist. (Potensielle bedriftskunder og samarbeidspartnere oppfordres til å bruke dette alternativet og ta kontakt via e-post)

Hvis du oppdager feil ved faktura/betaling, vennligst ta kontakt med oss på e-post: post@miao.no.

5. Leveringsmetoder

Hos oss kan du velge mellom ulike fraktmetoder.

1. Fri Frakt:  Pakken blir sendt rett i din postkasse, og er den for stor så vil den bli sendt til nærmeste postkontor. Du vil da motta en hentelapp per post eller varsling på SMS/E-post 

2. Hentes hos Posten (med sporing): 100,-

3. Hjemlevering fra kl 1700 til kl 2100: 150,-

6. Levering og forsinkelse

Det er kjøperens ansvar å sørge for at den adressen som blir oppgitt ved bestillingen er korrekt.

Vi tilstreber å sende ut varer senest dagen etter at bestillingen er gjennomført. Vi følger Posten/Brings leveringstid, normalt 1-3 virkedager. Dette vil avhenge av hvilken tid på døgnet bestillingen gjøres og om varene er på lager. Kunde vil få beskjed når varene er utsendt. Det kan forekomme perioder med lengre leveringstid i forbindelse med ferieavvikling, ferdigstillelse av nye kolleksjoner m.m., men dette vil det da bli opplyst om på våre nettsider.

I spesielle perioder som nevnt over, eller perioder ved perioder med stor pågang hos Posten/Bring tar vi forbehold om forsinkelser. Dersom din bestilling ikke har blitt levert innen 2 uker etter at bestillingen er foretatt har du som kunde rett til å heve kjøpet uten noen kostnad. 

4 uker etter bestilling vil din bestilling anses som levert. Det er kundens ansvar å gi melding inne 4 uker dersom bestillingen ikke er mottatt.

Risikoen for varen går over på kjøper når den, eller dens representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6. Selgeren har ansvaret for varen frem til den er levert til kjøperen.

Ved eventuell retur er det kundens ansvar at pakken kommer frem til oss. Vi anbefaler bruk av sporing ved retur dersom du ønsker full kontroll med forsendelsen.

7. Undersøkelse av produktene

Når du mottar produktet anbefaler vi at du straks undersøker om det er i samsvar med bestillingen din, om det er blitt skadet under transporten eller om det ellers har mangler. Hvis produktet ikke samsvarer med bestillingen din, eller har mangler, må du melde fra til oss så snart som mulig. Vi understreker at dersom produktet har blitt brukt eller vasket før det undersøkes vil man ikke kunne benytte seg av angrerett.

8. Angrerett (last ned Angrerettssjerma)

Vi følger Angrerettloven. Det betyr at du har ubetinget angrerett innen 14 dager etter at du har mottatt produktet. Om den 14. dagen havner på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges den til neste virkedag. Pakken skal deretter sendes oss innen 14 dager. Om den 14. dagen havner på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges den til neste virkedag.

Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten må du gi oss beskjed om dette innen 14 dager etter at du har mottatt produktet. Dersom vilkårene for bruk av angrerett ikke er oppfylt returneres varen til kunde med et fraktgebyr på 199,- kroner.

Kostnader for frakt ved bruk av angrerett/bytte betales i helhet av kunden dersom ikke annet er avtalt. Angreretten gjelder kun for privatkunder, ikke bedrifter.

Ved heving av kjøp vil vi tilbakebetale varens verdi innen 14 dager etter at vi har mottatt din retur. Du vil motta informasjon på e-post når saken er ferdigbehandlet.

Dersom du har valgt Klarna som betalingsmetode er du selv ansvarlig for å utsette forfallsdato for å unngå eventuelle purregebyr før saken er ferdigbehandlet. Dette gjøres enkelt og kostnadsfritt på www.klarna.no. Klarna kan også kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på e-post: info@klarna.no. Dersom det skulle påløpe gebyrer fra Klarna mens saken behandles vil dette være kundens ansvar. Når saken er ferdigbehandlet vil vi ta kontakt med Klarna for å endre/slette faktura, og dersom du allerede har betalt vil vi sørge for refusjon.

Ved bytte/retur må du fylle ut angrerettskjema. Dette sendes som link i ordrebekreftelsen eller du kan laste det ned på våre nettsider.

Angrettskjema må enten leveres sammen med returnert pakke, eller det kan sendes per e-post til: post@miao.no.

Vi etterstreber å behandle bytte/retursaker så raskt som mulig, og senest innen 3 uker. I spesielle perioder, som førjulstid og ferieavvikling, kan det ta noe lenger tid. Du vil da få informasjon om dette.

Ubrukte varer

Kjøper kan ifølge Forbrukerkjøpsloven prøve eller teste varen på en forsvarlig måte. For å få full refusjon ved retur av vare forutsettes det at denne returneres i inntakt originalembalasje og er i samme stand som da den ble mottatt av kunden.

Eksempelvis vil bruk og vask av produkter være å anse som utprøving utover det som er forsvarlig, og vi forbeholder oss da retten til å avvise krav om refusjon. Dette gjelder også ved lukt og merker på produktene, eller at den blir returnert uten/med skadet originalemballasje..

Bytte

Ved bytte gjelder samme krav som for bruk av angrerett/ubrukte varer. Varen skal returneres i samme stand som du mottok den, og i originalemballasjen.

Dersom kravene til bruk av angrerett / bytte ikke er oppfylt vil vi returnere produktene til kunde og et fraktgebyr på 199,- kroner vil påløpe.

Ved eventuell retur er det kundens ansvar at pakken kommer frem til oss. Vi anbefaler bruk av sporing ved retur dersom du ønsker full kontroll med forsendelsen.

9. Reklamasjon ved mangel ved varen og frist for å melde krav (Fyll ut Raklamasjonsskjerma)

Vi følger Forbrukerkjøpsloven. Det betyr at dersom et produkt, eller flere produkter, som du har bestilt hos oss har feil eller mangler kan du enten kreve omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet.

Du har reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen dersom den har feil eller mangler. Det er da ditt ansvar å gi oss beskjed om dette innen rimelig tid, samt dokumentere med bilder hva du mener er feil/mangel ved varen.

Det kan være at vi må ta varen inn for nærmere inspeksjon. Dersom det viser seg at det er feil/mangler ved varen vil eventuelle utlegg for frakt av kunden refunderes. Dersom kravet om reklamasjon ikke innfris vil kunden få tilbud om å få varen sendt tilbake. Dersom kunden er uenig i vår avgjørelse, se pkt 15. Konfliktløsning i kjøpsvilkårene.

Dersom varen har vært utsatt for uvøren bruk eller vask, den er brukt unormalt mye, eller den er brukt til andre formål enn det den er tilegnet, vil reklamasjonsretten på 2 år falle bort.

Dersom vi har sendt deg feil vare må du gi oss beskjed om dette innen 14 dager etter at den er mottatt. Vi vil da sende deg riktig vare kostnadsfritt og dekke returkostnader for det som er feilsendt. Vi tar forbehold om at varen kan være utsolgt, i så fall vil vi refundere din betaling.

Ordrenummer eller e-post bekreftelse på bestilling er tilfredsstillende dokumentasjon på at varen er kjøpt hos oss, og må opplyses om/fremvises ved en eventuell reklamasjon.

Reklamasjonskjema fylles ut digitalt på våre nettsider ved å følge lenke: Reklamasjonsskjema

10. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikke- forskuddsbetalte uavhentede varer.

Oppfyllelse: Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.

Heving: Selger kan heve avtalen dersom det foreligger vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper. Selger kan likevel ikke heve dersom hele kjøpesummen er betalt. Fastsetter Selger en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse og kjøperen ikke betaler innenfor denne fristen, kan selger heve kjøpet.

Erstatning: Ved kontraktsbrudd fra kjøperens side kan selger kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av  jf. forbrukerkjøpslovens § 46.

Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr: Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter forsinkelsesrenteloven. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso. Kjøper kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter inkassoloven.

Gebyr ved uavhentede varer: Dersom kjøperen unnlater å hente bestilte varer vil MIAO belaste kjøper med et gebyr på 199,- kroner. Dette gebyret dekker retur- og ekspedisjonskostnader. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.

11. Garanti

Garanti som gis av selgeren, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 6 og 8.


12. Personopplysninger

Opplysninger om kunder registreres kun i forbindelse med salg. Informasjonen du oppgir er konfidensiell og ingen informasjon sendes videre eller selges til tredje part. Registrerer du deg som mottaker av nyhetsbrev i handleprosessen vil kun ditt navn og e-postadressen du oppgir brukes til dette formålet. MIAO AS lagrer ingen opplysninger om kredittkort.  
 

13. Alder

Alle som handler hos MIAO AS må være fylt 15 år. For betaling med faktura eller delbetaling må man ha fylt 18 år. Se forøvrig gjeldende regler hos våre betalingsformidlere Vipps og Klarna.

14. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt ut sin bestilling til selgeren.

Ved å bestille har kjøper akseptert MIAO AS sine kjøpsvilkår.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

15. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 6, 7, 8 og 9. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerådet for mekling.